"Én lebeszélem a diákjaimat arról, hogy a pedagóguspályát válasszák"
Rendkívüli kerekasztal-beszélgetéssel zárta a tanévet a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Előkerültek az oktatást érintő legfontosabb kérdések.
Rendkívüli kerekasztal-beszélgetéssel zárta a tanévet a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Előkerültek az oktatást érintő legfontosabb kérdések.
Vajon hány órát tanít, és mivel tölti a munkaideje nagy részét egy tanár?
Mennyit dolgozik egy tanár ma Magyarországon? Érdekes (és érdemes) összehasonlítani a német, a szlovák vagy éppen a görög tanárok munkaterheivel.
A sok fenntartóváltás és a Klik adminisztrációja nem hagyott nyugtot az iskoláknak: 4 év alatt 7 leltározást kellett elvégezni egyes helyeken.
A Tanítanék Mozgalomból kivált iskolaigazgató egyértelművé tenné, hogy nem lett érdemben szabad egy iskola sem az új Klik idejére sem, az igazgatóknak sok esetben meg van kötve a keze. Szeretné tartani magát ígéretéhez, hogy ha kell, maga üti ki a falat, hogy
Még októberben - a nagyobb tiltakozási hullámot jóval megelőzve - kezdett munkába egy iskolai szakkör, hogy részletes kiadványt készítsenek arról, hogy miként látják az oktatási rendszert és az iskolák hétköznapjait, valamint szerintük milyennek kellene lennie. Bár nincs cselekmény, mégis olyan, mintha Fantázia és a való világ síkján mutatnák be a két oldalt.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.